یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

مطالب مفيد درباره لاستيك خودرو

۷ بازديد

مطالب مفيد درباره لاستيك خودرو : فروش بهترين انواع لاستيك ايراني و خارجي براي انواع اتومبيل با قيمت عالي و تخفيف ويژه را با فروشگاه لاستيك دكتر خودرو تجربه نماييد.همه چيز درباره لاستيك خودرو ،ازجمله مطالب مفيد درباره لاستيك خودرو ،با ما در تماس باشيد.

ساختار مختلف لاستيك

  • لاستيك هاداراي ساختارهاي مختلفي هستند كه عبارتند از :
  • لاستيك باياس
  • لاستيك باياس با تسمه
  • لاستيك راديال
  • لاستيك توپر
  • لاستيك نيمه پنوماتيك

 

نكات مهم درباره لاستيك خودرو

  • از بالانس چرخ‌ها هرگز غافل نشويد.
  • حتما از لاستيك استاندارد استفاده نماييد.
  • در زمان انتخاب و تهيه لاستيك به نوع خودرو،سرعت،شرايط
  • رانندگي،سطح جاده، شرايط محيط و فصل توجه نماييد.
  • بازديدهاي دوره‌اي لاستيك‌هاي خودرو به منظور ماندگاري بيشتر
  • باد لاستيك‌ها هر دو هفته يك بار كنترل شود.

تعويض لاستيك خودرو

مراكز مختلفي براي خريد تاير خودرو وجود دارند اما شايد دسترسي به اين مراكز كمي سخت و زمان‌بر باشد. دكترخودرو متشكل از مجموعه فروشگاه هاي تعويض لاستيك  مي باشد و در هر نقطه اي كه شما بخواهيد براي خريد لاستيك و نصب انواع لاستيك ميشلن،لاستيك فالكن ، لاستيك بارز  و گلدستون .... در خدمت شماست . اين نمايندگي با حضور به موقع و تعويض لاستيك درمحل باعث صرفه جويي دروقت و هزينه شما مي شود .
دكتر خودرو عرضه كننده لاستيك با كيفيت بالا مي باشد همچنين جهت دريافت قيمت روز لاستيك به سايت دكتر خودرو مراجعه نماييد.

درباره لاستيك خودرو

بهتر است تمام لاستيك‌هاي خودرو از يك نوع باشند،مشخصات يكساني داشته  و در صورت استفاده از لاستيك‌هاي تيوب‌دار،بهتر است تيوب داخل لاستيك نيز در صورت تعويض لاستيك عوض شود.

هيچ‌گاه لاستيك‌هاي راديال و باياس پلاي را به طور هم‌زمان بر روي يك خودرو استفاده نكنيد.

در زمان كنترل فشار باد،لاستيك‌ها بايستي سرد باشند و در حالتي كه لاستيك‌ها گرم مي‌باشند، از خالي كردن باد اضافي بپرهيزيد.

هر ۸۰۰۰ كيلومتر لاستيك‌هاي باياس‌پلاي به صورت ضربدري و لاستيك‌هاي راديال به دليل جهت‌دار بودن، به صورت طولي جابه‌جا شوند.

باور اشتباه لاستيك‌ نو در اكسل جلوي خودرو

يك باور اشتباه وجود دارد و آن اين است كه لاستيك‌هاي نو را در اكسل جلوي خودرو نصب مي‌كنند تا باتوجه به وزن بيشتر در اكسل جلو و كنترل بهتر فرمان،ايمني خودرو بيشتر شود،در صورتي كه به دليل كمي وزن خودروها در اكسل عقب،بايد چسبندگي خودرو به سطح جاده را با لاستيك‌هاي سالم‌تر و با آج بيشتر جبران نمود و از انحراف خودرو در پيچ‌هاي تند جلوگيري كرد.

 

استفاده از رينگ و لاستيك معيوب يا تعمير شده!

دو مورد از رايج‌ترين مشكلات مربوط به تاير،تركيدن تاير و فرسودگي آن است.

تركيدن تاير:

تركيدگي تاير ممكن است به چند دليل اتفاق بيفتد: مانند يك تاير فرسوده كم‌باد يا پرباد كه ناگهان تحت فشار دچار تركيدگي مي‌گردد،پنچرشدن تاير در اثر تماس با اجسام ريزي كه در جاده وجود دارد يا حتي تغييرات دمايي شديد و ناگهاني.

تايرهاي فرسوده:

مطالب مفيد درباره لاستيك خودرو : به مرور زمان تايرها دچار ساييدگي مي شوند و آج خود را از دست مي‌دهند. اين فرسودگي يك مشكل عمده در جاده است زيرا به‌خصوص در آب‌وهواي نامساعد مانند بارش برف و باران باعث كاهش چسبندگي تاير مي‌شود.

احتمال ليزخوردن با تايرهاي فرسوده بيشتر است، ترمزكردن با تايرهاي فرسوده نياز به مسافت بيشتري براي توقف دارد و به خاطر چسبندگي ضعيفي كه دارند در مانورها عكس‌العمل خوبي ندارند.

تعويض تايرها قبل از اينكه آج آنها كاملا از بين برود و حفظ فشار باد بهينه تاير براي جلوگيري از اين نوع نقص‌هاي فني در جاده ضروري است. زواياي چرخ را نيز مرتبا بررسي كنيد. اگر زواياي چرخ تنظيم نباشند تايرها زودتر فرسوده خواهند شد.


درباره لاستيك خودرو و فشار باد

فشار باد زياد و فشار باد كم هر دو باعث آسيب رساندن به لاستيك ها ميشوند. پايين بودن فشار باد در هنگام رانندگي باعث اصطكاك بيشتر و در نتيجه توليد حرارت بيش از حد در لاستيك ميشود و عمر لاستيك را به شدت كاهش ميدهد.

اگر لاستيك از دو طرف خورده شود ولي در بخش مياني سالم بماند نشانه كم بودن فشار باد لاستيك در طول رانندگي است و اگر فقط در وسط سائيده شود نشانه زياد بودن فشار باد لاستيك است.

لاستيك نخ زده به هيچ وجه قابل اطمينان نيست، زماني كه لاستيك خودرو نخ زده شد به منظور حفظ جان سرنشينان و ايمني خودرو سريعا بايد لاستيك تعويض شود.

ديگران نيز اين مطلب را خوانده اند:

---------------------------------------------------------------------------------------

بيشتر لاستيك خودرو را بشناسيم

رينگ اسپرت بر عملكرد خودرو چه تاثيري دارد

فناوري نانو در لاستيك خودرو

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

عمق آج لاستيك هاي خودرو

عمق آج لاستيك هاي خودرو را بايد مرتبا بررسي و كنترل كرد. بهتر است قبل از اينكه كاملا لاستيك صاف شود از زير خودرو خارج شود تا از به مخاطره افتادن سلامتي سرنشينان جلوگيري شود. در ضمن امكان روكش كردن مجدد لاستيك هم وجود خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.