جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

چگونه از آبسردكن استفاده كنيم

۹ بازديد
چگونه از آبسردكن استفاده كنيم

چگونه از آبسردكن استفاده كنيم : امروزه با گسترش فناوري تقريبا در همه مكان ها از آبسردكن استفاده مي كنند. داشتن يك آبسردكن در مكان هاي عمومي و ادارات يك دستگاه ضروري به حساب مي آيد. آبسردكن ها توليد دائمي آب سرد و آب گرم دارند كه اين خاصيت مزيت بسيار بالايي دارد. با داشتن اين دستگاه براي داشتن آب خنك و آب گرم فوري خيالمون راحته و در اسرع وقت به راحتي مي توان آن را تهيه كرد.|قيمت آبسردكن

چگونه از آبسردكن استفاده كنيم

براي اينكه عمر دستگاه آبسردكن طولاني تر باشد بايد به نكاتي توجه كنيم و آنها را رعايت كنيم كه در اين مقالع به تعدادي از آنها اشاره مي كنيم.

جابجا كردن آبسردكن 

اولين جابجايي در زماني رخ مي دهد كه شما دستگاه را خريداري كرده ايد و قصد بردن به مكان مورد نظر كه مي خواهيد از آن استفاده كنيد ببريد. شما بايد در حين جابجايي و يا اسباب كشي دقت لازم را داشته باشيد و نكات ايمني لازم را انجام دهيد.

اولين نكته كه خيلي مهم است اين است كه شما در حين جابجايي دستگاه را خيلي خم نكنيد . بزرگترين اشتباهي كه اغلب در حين جابجايي آبسردكن به آن دقت نمي كنند اين است كه بيش از اندازه آن را خم يا به صورت كتابي صاف مي كنند و از طرفين دو سر آن را مي گيرند با اين عمل دستگاه به زودي خراب مي شود و دچار مشكلاتي مي شود از قبيل اينكه گاز و روغن كمپرسور به داخل آن برگشت پيدا كرده و سيستم را دچار مشكل مي كند.

“نكته : بيشترين زاويه مجاز براي اينكه دستگاه دچار خمش شود ۳۰ درجه مي باشد و شما اجازه نداريد از اين حد بيشتر خم كنيد در اين حالت حمل و جابجايي دستگاه كار سخت تري مي باشد اما عمر دستگاه را طولاني تر مي كند.”

اگر شما بعد از اينكه جابجايي را انجام داديد متوجه اين شديد كه دستگاه را بيش از اندازه خم كرده ايد آن را به برق وصل نكنيد. دستگاه را به صورت صاف و ايستاده  بدون اينكه به پهلو قرار دهيد در جاي خود گذاشته و به مدت ۱۲ ساعت بدون حركت همون جا رها كنيد. تا اگر حركتي در داخل دستگاه به وجود آمده باشد تمام مايع به سر جاي خودش برگردد.

اما اگر از اين موضوع مطمئن هستيد كه دستگاه آبسردكن را زياد خم نكرديد در متصل كردن به برق زياد عجله نكنيد كمي صبر كنيد و زمان به دستگاه بدهيد كه مدتي به صورت ساكن باقي بماند و بعد از آن به برق وصل كنيد تا دستگاه سالم تر كار كند.|چگونه از آبسردكن استفاده كنيم

صنعت شرق تامين كننده انواع دستگاه هاي آبسردكن مي باشد كه براي مشاهده نمونه هاي به لينك زير مراجعه كنيد.

آبسردكن متصل به آب شهري

آبسردكن مخزن دار ايستاده مجيك

آبسردكن ۳ شير تهرانسرد

در حين جابجايي و حمل احتياط زيادي به خرج دهيد. مواظب باشيد اين دستگاه از دستتون جدا نشود و به زمين برخورد كند كه حتي كوچكترين ضربه باعث آسيب به دستگاه مي شود.

بعضي از دستگاه هاي آبسردكن داراي مخزن مي باشد كه در حين جابجايي اين مخزن را بايد جدا كنيد به اين دليل كه اين مخزن ها بر روي دستگاه آبسردكن كاملا محكم نيستند و اگر كوچكترين ضربه ايي به آنها وارد شود ممكن است مخزن بشكند و مهمتر اينكه آب داخل آنها وارد مدارات الكتريكي آبسردكن شده و ممكن است باعث سوختن آن شود.|چگونه از آبسردكن استفاده كنيم

قبل از اينكه دستگاه آبسردكن را جابجا كنيد بهتر است كه آب داخل مخزن را تخليه كنيد و با باز كردن شير تخليه آب سرد و گرم به راحتي مي توانيد اين كار را انجام دهيد و در حين جابجايي از اين مسئله اطمينان كامل داريد كه آب داخل سيستم دستگاه نمي شود.

اما اگر  هنگام جابجايي، آب به داخل آبسردكن ريخته شد تا ۵ ساعت آن را به برق نزنيد چون ممكن است مدارات داخلي آن بسوزد. در صورت ريخته شدن آب، مدتي دستگاه را ايستاده نگه داريد تا كاملا خشك شود.

متصل كردن آبسردكن به برق

آبسردكن يكي از لوازم برقي مي باشد.اين دستگاه زمانيكه به برق متصل شود روشن مي شود و به راحتي مي توان از آن استفاده كرد.

آبسردكن از قطعاتي تشكيل شده است با با برق كار مي كند كه اين قطعات شامل هيتر آبجوش , برد الكتريكي , كمپرسور و … .|چگونه از آبسردكن استفاده كنيم

براي اينكه دستگاه آبسردكن درست كار كند شما قبل از اينكه دستگاه را به برق متصل كنيد آن را پر از آب كنيد و سپس دستگاه را به برق وصل كنيدو مقدار كمي شير آب سرد و گرم را باز نگهداريد تا هوايي كه درون دستگاه وجود دارد تخليه شود . فقط به اينكه توجه كنيد كه با توجه به نوسانات برق حتما از يك دستگاه محافظ استفاده كنيئد و دستگاه را به صورت مستقيم به پريز برق وصل نكنيد.

بررسي تغذيه آب دستگاه آبسردكن

آبسردكن را هميشه چك كنيد تا مخزن آن خالي از آب نباشد. زمانيكه دستگاه آب نداشته باشد هيتر برقي آن به سرعت مي سوزد و همچني بخشي از دستگاه كه براي خنك كنندگي مي باشد اختلال پيدا مي كند. راه حل اين مسئله داشتن يك مخزن يدكي و يا اتصال آن به صورت كاملا مستقيم به آب شهري مي باشد.

اگر مي خواهيد از مخزن اضافي استفاده كنيد حتما آن را به صورت كاملا ايستاده و عمود قرار دهيد و به همان شكل بر روي دستگاه آبسردكن قرار دهيد.|چگونه از آبسردكن استفاده كنيم

ما به شما پيشنهاد مي كنيم كه حتما مخزني كه براي دستگاه خود استفاده مي كنيد تصفيه دار باشد تا آب نوشيدني گوارا و سالم داشته باشيد و از نوشيدن آن لذت كافي را ببريد. اگر آب وارد شده به دستگاه سخت باشد و نامناسب دستگاه دچار رسوب مي شود و روند كار مختل مي كند.

در صورتي كه آب سردكن شما داراي يخچال است، از قرار دادن غذاهاي گرم داخل آن خودداري نماييد. معمولا يخچال تعبيه شده براي نگهداري نوشيدني ها و مقدار كمي ميوه مناسب است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.