پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

درب اتوماتيك شيشه اي ضد آتش

۱۷ بازديد

در زمان آتش‌سوزي ساختمان‌ها و مراكز تجاري ، از مهمترين مشكلات گسترش آتش و راه‌يابي آن به مكان‌هايي است كه در آن‌ها مواد اشتعال زا قرار دارد . يكي از راه هايي كه مي توان رسيدن آتش به اين مكان هاي را كاهش داد ، استفاده از درب هاي اتوماتيك ضد آتش است . اين درب ها مقاوم در برابر آتش و داراي قابليت مهار دود هستند . ايجاد امنيت لازم ، كم شدن خسارات جاني و مالي احتمالي از ويژگي هاي درب اتوماتيك ضد آتش است . در ادامه در مورد درب اتوماتيك شيشه اي ضد آتش بيشتر توضيح خواهيم داد . با ما همراه باشيد .

تعريف درب اتوماتيك شيشه‌اي ضد آتش

درب اتوماتيك شيشه اي ضد آتش در برابر حرارت‌هاي بالا مقاومت بالايي دارند و مانع انتشار آتش از يك فضا به فضاي ديگر مي‌شود. استفاده از اين درب ها اين امكان را به آتش‌نشانان مي‌دهد كه آتش زمان بيشتري در يك محدوده محبوس بماند و خاموش كردن آتش را براي آن‌ها آسان‌تر كند.

امكانات و تجهيزات درب اتوماتيك شيشه اي ضد آتش

از تجهيزات مورد استفاده در درب هاي اتوماتيك ضد آتش مي توان از نوار دود بند، لوله هاي ضد آتش فولادي، آرام بند و قفل ها و دستگيره هاي مواقع خروج اضطراري هستند. اين تجهيزات در انواع درب اتوماتيك كاربرد دارد. برخي از اين درب ها داراي دريچه هاي خروج دود و آتش هستند. اين دريچه موجب هدايت آتش به بيرون از ساختمان مي شوند. ويژگي اصلي دريچه هاي تعبيه شده انتشار آتش و دود به بيرون است.

اين درب ها در طرح ها و شكل هاي مختلفي توليد مي شوند. در قسمت هاي داخلي درب هاي ضد آتش از مواد غير سوختني و غير قابل اشتعال مانند پشم سنگ يا پشم سراميك استفاده مي شود. جنس چارچوب‌هاي اين درب‌ها معمولا از جنس فولاد بوده و مي‌توانند گرما را تا حدود 400 درجه تحمل نمايند. از لحاظ زماني نيز مقاومت درب‌هاي اتوماتيك شيشه اي ضد آتش در حدود 30 دقيقه است. شيشه استفاده شده در درب ضد آتش عايق حرارت بوده و جنس دستگيره‌ آنها نيز به گونه‌اي است كه بتوان در حين آتش سوزي و در حرارت هاي بالاي 100 درجه نيز بتوان از آن‌ها استفاده نمود.

انواع درب اتوماتيك شيشه اي ضد آتش

درب هاي اتوماتيك ضدآتش داراي انواع مختلفي هستند از جمله: درب ضد آتش شيشه اي لولايي، درب ضد آتش شيشه اي كشويي و … ، انتخاب هر يك از اين مدل ها بر اساس محل مورد استفاده متفاوت مي باشد و هر كدام را بايد با توجه به اندازه دهنه، متراژ كار، وجود فضاي كافي براي باز و بسته شدن درب انتخاب نمود. درب اتوماتيك شيشه اي ضدآتش مي تواند در مدل تك درب و دو درب اجرا شود. همچنين مي توان نيمه اي از درب را به صورت ثابت و نيمه ديگر آن را به صورت بازشو پياده سازي نمود كه از اين مدل اكثرا براي شيشه هاي دودبند و يا درب هاي كشويي استفاده مي شود.

طراحي درب هاي اتوماتيك شيشه اي با خاصيت جلوگيري از انتشار دود

انتشار دود در هنگام آتش سوزي در سراسر محيط بسته، يكي ديگر از اتفاقاتي است كه فرايند امداد در هنگام آتش سوزي را با مشكل مواجه مي‌كند. به همين منظور در طراحي و ساخت درب‌ اتوماتيك شيشه اي ضد آتش و حاشيه پانل‌هاي شيشه‌اي و در فاصله شيشه و فريم آلومينيومي از عايق‌هايي استفاده مي‌شود كه از پخش دود و حتي بو در هنگام آتش سوزي به بقيه نقاط جلوگيري نمايد. همچنين امكان هماهنگ سازي اين درب‌ها با آژير خطر نيز وجود دارد تا به صورت خودكار پس از فعال شدن آژير خطر درب كامل بسته شود. همچنين در هنگام آتش سوزي امكان باز و بسته كردن اين درب‌هاي كشويي وجود دارد تا امكان خروج اضطراري را براي افراد فراهم نمايد.

موارد استفاده درب اتوماتيك شيشه‌اي ضد آتش

مي توان درب هاي اتوماتيك ضد آتش را در مكان هايي كه از بخش هاي مختلف تشكيل شده اند به كار برد. به عنوان مثال مي‌توان از اين درب‌ها در كارخانه‌ها، بيمارستان‌ها، مراكز تفريحي، مراكز تجاري و انبارهاي كالا استفاده نمود. اين درب در ساختمان هاي بلند مرتبه و مرتفع مانند برج ها مسكوني، مراكز تجاري، مراكز خريد و هتل ها و بيمارستان ها هم كاربرد دارد. همچنين درب ضد آتش در مكان هاي پر خطر مانند پالايشگاه ها و نيز در سالن هاي سينما و سالن هاي همايش كاربرد دارد.  همچنين درب ضد آتش در قسمت راه پله ها و پله هاي فرار مجتمع هاي مسكوني به كار مي رود.

قيمت درب اتوماتيك شيشه اي ضد آتش

قيمت درب اتوماتيك شيشه اي ضد آتش طبيعتا نسبت به ساير درب ها بالاتر است. البته قيمت درب اتوماتيك شيشه اي ضد آتش به كشور سازنده و ميزان كيفيت آن بستگي دارد. امروزه برندهاي معروفي درب هاي اتوماتيك را توليد مي كنند. قيمت هاي متغيري براي درب اتوماتيك از نظر كيفيت وجود دارد. تجهيزات درب نيز تاثير گذار روي قيمت درب اتوماتيك شيشه اي ضد آتش است. به علت نوسان در قيمت ها در بازار، درب اتوماتيك نيز داراي نوسانات قيمت است. براي اطلاع دقيق از قيمت هاي روز با همكاران ما در شركت هوشمند تماس بگيريد.

 

خريد درب اتوماتيك از شركت هوشمندر

درب هاي اتوماتيك مدل هاي مختلفي دارند. براي خريد درب اتوماتيك كافي است با هوشمند در شركت ارائه خدمات درب اتوماتيك در تهران تماس گرفته تا با توجه به كارايي مورد نظر  و همچنين بازديد از محل (مكان انجام كار) بتوانيد به بهترين حالت اقدام به خريد نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درب هاي اتوماتيك با ما تماس بگيريد. و شما مي توانيد به آدرس اين سايت www.hoshmanddoor.com نيز مراجعه فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.